스토리텔링기획자가 알아야 할 나루토분해
단편을 장편으로 이글어 가는 일본의 기술15년만에 종영 그리고 다시 15년
나루토에서 보루토로 이어지는 광범위한 스토리

나루토분해

이정훈 | achimvit70@naver.com | 입력 2017-08-11 00:26:46
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700편 이상의 방영을 마친 나루토가 이제 보루토라는 나루토의 자녀들의 이야기로 새롭게 전개되고 있다.

국내에는 700편 이상의 애니메이션이 현재까지 전무한 상태

 

일본의 애니메이션,만화 시장의 생태계와 시장규모는 한국과 확연히 다르다.

그럼에도 불구하고 700여편 이상의 애니메이션을 가지고 사청자의 성장과 함게 성장하는 애니메이션은 흔하지 않다. 제작환경과 제작비환경만을 가지고 진행될 수 있는 콘텐츠 평가되기 보다는 나루토를 제작하는 다양한 마케팅적 요소는 그 이상의 다양한 요소들을 포함하고 있다. 

 

국내에 나루토와 같은 만화 또는 애니메이션으로 소개되는 일본의 대표적인 장편물은 원피스, 짱구는 못말려, 도라에몽,건담시리즈,드래곤볼 등이 있다.

 

이러한 콘텐츠의 공통점은 유아동이 아닌 초등부터 성인까지 다양한 고객층을 흡수하고 있다. 

당초 기획에서 부터 이러한 고객층 흡수와 더불어 고객층의 성장과 함께 성장하는 콘텐츠로 기획이 되어 제작이 된다. 고객의 성장과 함게 지속성을 가지는 콘텐츠는 지고객의 충성도와 브랜딩에 매우 중요한 기능을 한다. 국내에는 현재까지 고객의 성장과 함께 성장하는 콘텐츠는 없다. 장기간 노출된 뽀로로가 있으나 유아동에 머물고 있다. 본지에서는 애니메이션 나루토를 분해해 본다. 많은 애니메이션기업에 참고가 되길 바란다. 

 

《나루토》는 닌자촌인 나뭇잎 마을의 고아 소년 우즈마키 나루토가 시련을 극복해 가며 성장해 가는 과정을 그린 만화로 1999년 9월부터 2015년 7월까지 16년간 연재됐다. 만화는 최강의 닌자 호카게를 목표로 하는 나루토가 사스케, 사쿠라와 같은 친구들과 함께 세계 멸망의 위기에 맞서 싸우면서 훌륭한 닌자로 성장해 가는 과정을 담고 있다. 전형적인 권선징악형 소년 만화지만, 일본뿐 아니라 아시아 · 구미권 독자들의 공감대를 이끌어내며 꾸준히 히트했다.

 


71권의 단행본이 발매된 《나루토》의 일본 내 누계 발행 부수는 1억 3,000만 부에 이르며, 관련된 텔레비전용 만화영화, 극장판 애니메이션, 게임 등이 제작되어 있다. 또 해외에서도 7,000만 부가 팔렸는데, 이는 일본 만화로는 1995년 종간된 《드래곤볼》(해외 판매 2억 부) 이후 해외에서 가장 많이 팔린 것이다.

 

[네이버 지식백과] 나루토 (시사상식사전, 박문각)

 

 

[나루토분해와 국내 애니메이션의 적용요소]

1.     성장스토리

주인공이 제자리에 머물러 있지 않는다. 나루토를 비롯한 각 캐릭터들이 모두 성장한다. 이미지가 변한다. 이는 상품화에도 도움을 준다. 시간의 흐름에 따른 어린이 나루토에서 성인 나루토, 결혼까지 이어진다. 고객들은 성장스토리를 보면서 흥미를 느낀다. 어린 나루토의 성장은 단순히 주인공의 성장과정을 보여주는데 그치지 않고 성장과정에 따라 미래의 나루토의 모습에 호기심을 불러 일으킨다. 궁금증을 유발해 다음편을 보도록 유도한다.

è이순신,홍길동,의병,전우치 등 역사,전설인물의 신화적 요소와 메카닉 응용 가능, 단순한 과학메카닉보다 한국적 전통과 신화 적용시 콘텐츠의 깊이가 깊어지며 고객층 확대에 용이,유아동 콘텐츠 확대와 글로벌 진출에 기여

 

2.     신화와 문화

 

 

 

차크라와 닌자, 그리고 다양한 신화의 소재를 적용한다. 다양한 요괴,괴수들의 소환은 메카닉적 요소들을 충분히 담고 있다. 로봇물에서 보여주지 못하는 만족도를 대체한다. 단순한 서양의 히어로물과 달리 일본의 신화에 나오는 요괴들을 적절히 변형하여 소재로 활용한다.

è국내에는 하루방,천하대장군,구미호,도깨비 등 다양한 전설과 신화적 요소활용이 가능

è네이버 웹툰 핼퍼 시즌1 도깨비,사후세계,하루방 등 한국적 신화와 현대적 소재를 활용

 

3.     다수의 캐릭터

사진: http://brownmilk.tistory.com/216 

 

나루토에는 100여명 이상의 캐릭터들이 등장한다. 주인공캐릭터들에만 집중하지 않는다. 다수의 캐릭터들마다 독특한 능력과 역할을 통해 주인공 이상의 인기를 모으는 캐릭터들은 다양한 고객층의 니즈를 반영한다. 각각의 등장인물은 현대의 일본 국민들의 다양한 모습들을 반영하여 공감을 불러일으키고 있다아울러 디자인에 집중하기 보다는 캐릭터의 능력과 개성에 집중하고 있다. 상대적으로 단순한 이미지임에도 개성을 강조하고 상상력이 총동원하여 제한적이지 않은 캐릭터들의 모습들을 잘 살리고 있다.

è국내의 아이돌이 다수가 흥행을 하는 것은 다양한 소비층의 요구를 반영할 수 있다. 메인 캐릭터 뿐만 아니라 서브캐릭터들도 선호하는 고객층이 있기 때문이며 서브캐릭터라 할지라도 스토리에서의 역할과 기능에 따라 메인캐릭터 이상의 인기를 모을 수 있다.

è뽀로로에 등장하는 에디, 슈퍼배드의 미니언즈는 서브캐릭터로 시작하여 많은 인기를 모은으고 있다.

 

4.     과거회상과 캐릭터들의 사연

 

 

      ( https://youtu.be/IdC5uzrYlrQ 오로치마루가 타락한 ㅣ이유)

 

나루토의 기본적인 스토리 구성은 매우 간결하다. 어린이 나루토가 자라면서 닌자마을과 세계를 위협하는 오오츠츠키카구야와 일전을 치르고 닌자세계의 평화를 찾는다가 전부이다. 이러한 단순한 스토리를 700편 이상으로 전개할 수 있었던 것은 다음과 같은 요소들이 작용한다.

회상으로 스토리 확장-1회의 전투때마다 다시 수년전의 회상신 반영 1회에서 많게는 5회 이상을 회상으로 전개하고 다시 전투씬으로 전개, 심지어 전투당사자의 회상이외에도 전투관람자들의 회상과 적군(?)의 회상으로도 몇회를 다시 전개, 뱅크샷활용,제작비 절감요소에도 기여한다.

 

회상을 통해 상대캐릭터와 서브캐릭터들의 밀도를 높여준다. 대부분의 회상들의 스토리를 통해 각 캐릭터들마다의 사연들을 통해 캐릭터들이 악당(?)으로 변하기 전 원한이나 변하게 된 사연들을 보여준다. 절대악도 절대선도 없다는 메시지도 보여 주기도 한다.

 

회상을 통해 서브캐릭터들의 동기부여 장면이나 능력을 얻게 된 사연이나 추억이나 상상의 장면들을 보여 주면서 기본 스토리의 번외장면도 보여줌으로서 고객만족을 증폭시킨다.

 

è로봇메카물의 설계,탄생, 캐릭터들의 이전 스토리,에피소드에서의 뱅크샷활용

 

5.     업그레이드되는 캐릭터

 

 

나루토의 캐릭터들은 시간의 흐름에 따라 신체성장과 함께 능력도 성장한다. 드래곤볼,건담시리즈, 아이언맨 등도 디자인과 능력이 업그레이드가 된다. 디자인 소스,시즌마다의 신상품 전개에도 큰 도움을 준다. 각 시즌마다의 업그레이드 버전은 매니아층 확보에 큰 도움을 준다.

è터닝메카드,또봇,카봇,로보카폴리 등의 시즌별 모델링 업그레이드버젼

è터닝메카드가 인물주인공의 성장에 따라 스토리 확장, 도시,마을에서 세계수호,지구수호로의 확대스토리는 또다른 다수위 캐릭터확대와 신상품,악당 캐릭터의 활용과 고객층 확대와 충성도 확대에 기여, 향후 아동에서 키덜트까지 다양한 고객층을 흡수한 터닝메카드로 브랜딩

 

6.     생육과 번성

 

나루토의 스토리의 특징은 나루토가 후손으로서 시대상황을 전개하고 있다. 각 편을 전개하면서 앞선 호카게와 기타 다른 세대의 전설과 선대의 캐릭터들의 이야기까지 세계관자체를 스토리에 포함시켜 전개한다.

è고대 한반도에 존재하던 터닝메카드의 선조들, 거북선, 신기전의 터닝메카드 등

è슈퍼윙스의 우주탐험,로켓을 달고 우주여행

 

7.     일상의 에피소드

나루토도 짱구와 같이 일상의 에피소드를 포함한다. 시트콤 형태의 스토리 전개는 라면집이나 닌자학교에서 진행된다. 코믹스런 이미지도 함께 전개하면서 무거운 스토리를 다소 가볍게해주거나 흥미를 선사한다.

è3D애니메이션에서는 다소 캐릭터의 왜곡이나 과장된 이미지표현이 어려울 수 있으나 필요에 따라 2D또는 스톱애니메이션을 적절히 혼합하여 뱅크샷등으로 사용

 

8.     죽음과 부활

나루토의 극적 감동을 위해 다수의 캐릭터들이 장엄한 최후를 맞는 상황이 전개된다. 이후 치료,다른 차원등에서의 스토리 전개에 따라 다시 부활한다. 캐릭터들이 죽었다가 살아나는 장면, 부활하면서 더욱더 강해지는 모습 등을 통해 고객감동을 극대화 시킨다.

è파괴되었다가 더욱더 멋지게 업그레이드 되는 로봇

è트랜스포머,나루토,드래곤볼 등 죽음 후 신화적 요소를 통해 다시 부활하면서 더욱 강해진다.

 

9.     메시지

 

나루토의 720여편의 스토리 속에는 절대악은 없다. 모든 인물들이 소중하다. 친구와 우정, 목표를 향한 끊임없는 노력의 모습, 돕는 이들의 중요성, 자신의 운명을 개척, 화합 등의 다양한 메시지를 담고 있다. 절대악을 표현하지 않는다. 이러한 스토리 전개방식은 각 캐릭터들이 가진 가치와 세계관을 존중하면서 화합을 통해 평화를 만들어 가는 나루토로 귀결된다.

è또봇과 카봇에서 로봇물 등장,전투외에 정확한 메시지의 전달이 필요, 단순한 악당과의 갈등만으로는 고객성장이후 이탈, 신규 잠재고객 확보의 어려움을 반복할 수 있다.

è76년 로보트 태권브이를 지금도 기억하는 세대는 태권도(로봇,정신),깡통로봇(코믹),메리(여자인조인간,러브라인), 카프박사(외모,복수)를 중심으로 각인된 스토리로 지금도 다수의 매니아가 존재한다. 이는 태권도라는 지속적인 소재를 배경으로 반영되었기 대문으로 보인다. 지금도 태권도=로보트태권브이로 각인된다.

 

 

총평)

 

어린이 나루토, 나루토의 학교생활과 친구, 친구이자 라이벌인 사스케, 나루토를 사랑한 나루토의 부모의 사연과 죽음 평화를 되찾은 난자세계 3세대 이상의 스토리를 가진 나루토는 일본을 대표하는 애니메이션 중 하나가 되었다. 한국의 애니메이션의 역사와 제작환경,소비시장은 일본에 비해 아직은 열악하다. 이러한 콘텐츠 분해를 통해 한국내의 소비시장 성장을 기대하기 보다는 글로벌 콘텐츠로 해외 진출을 위한 작품기획에 전략을 세우는 것도 필요하다

 

 

작성: 이정훈

한국유아신문, 캐릭터뉴스 대표

(주)뉴코아바이어,(주)지원매니아 핼로키티 마케팅,(주)이랜드캐릭터사업부

캐릭터비지니스 매니지먼트 과정 운영 및 강연(산업단지공단,동부여성발전센터 등) 캐릭터백서 집필위원

 

火影忍者完成700个多件,现在播出托拉正在发展成为一个新的儿童火影忍者故事的堡垒。

韩国有700个多件不存在的状态到当前动画

 

生态系统和市场对日本的动画,漫画市场是来自韩国的明显不同。

尽管如此,公司有700多个动画的动画yeopyeon与观众的成长一起成长是不常见的。而不是评估内容创作环境,这只能发生与多种市场营销和生产成本的环境因素产生火影忍者包括各种元素多。

 

即在相同的卡通或动漫火影忍者介绍,国内有一块日本水功能的代表,蜡笔小新,哆啦A梦,高达系列,如龙珠。

 

这些内容的共性也吸收了广泛的客户从初级到成年非婴幼儿。

最初,这些客户正计划吸纳,随着客户群的增长,从制造内容的增长计划。客户的增长和可持续发展的共同内容是忠诚度和品牌支持的客户非常重要的特征。在韩国,它并不满足客户的最新成长壮大。淘气小企鹅的长期接触,但停留在婴幼儿。在这本杂志看起来拆卸火影忍者动漫。我希望能看到很多动漫产业。

 

“火影忍者”系列是16年在1999年9月来处理一个孤儿的男孩忍者漩涡鸣人町人离开小镇长大gamyeo克服审判所画卡通,直到2015年7月。该火影忍者漫画是含有成长为一个伟大的忍者同世界毁灭的危机与朋友喜欢佐助,小樱战斗的过程中,最终目的火影的忍者。典型的绕组jingak男孩卡通型,但naemyeo日本,以及导致的亚洲和西方书籍共识读者已经稳打。

 


“火影忍者”的总发行在日本平装开裂发行达到3000亿7100万册,并为相关的卡通电视,动画,戏剧,游戏等制成。它补充另有70万人远销海外,这是日本漫画是在之后的“龙珠”(销售部2亿海外)品种在1995年大部分销往国外多。

 

[Naver的知识百科全书]鸣(暗示先验知识,公园Mungak)


 


 

应用火影忍者动漫分解和国内的元素;

1.成长故事

主角不留在原地。每个字符,包括火影忍者都越来越大。图像的变化。这有助于商业化。火影忍者鸣人的成年子女随着时间的推移,导致婚姻。客户谁觉得有兴趣看成长的故事。鸣人是一个年轻的越来越多的好奇心导致简单地鸣在未来出现,根据生长过程中不仅展现了英雄的成长过程。为了诱导的好奇心,并说服这些作品。

在电子商务毅,约翰·多伊,义师,jeonwoochi历史,传奇人物和机械应用的神话元素可用,只是变得更深内容的深度时,韩国的传统和神话的客户群扩展应用更科学,力学容易,婴幼儿及儿童的图像变焦和全球扩张贡献

 

2.神话和文化

 

 

 

应用轮和忍者,以及各种神话的材料。各种怪物,召唤他们的滔天持有大量的机械元件。更换它并没有在机器人水上表演满意。与简单的西方英雄水充分变换怪物出日本神话的将被用作该材料。

è韩国,harubang,图腾柱,谷美穗,妖精等,可以采取各种传说和神话元素的优势

È利用Naver的皇马帮手第1季,小妖精,韩国神话和现代的材料,如来世,harubang

 

3.字符数


图文:http://brownmilk.tistory.com/216

 

鸣人已经出现超过100个字符。不要专注于主角。每个字符的字符数通过独特的能力,以收集更多的人气女主角和角色反映了不同客户群的需求。每个字引发了人们的同情,以反映当代日本人的不同方面。此外,它的重点是技能和人物个性,而不是把重点放在设计。尽管强调个性比较简单的图像,并保持活着的非限制性特征和想象力的良好的外观动员。

广大的国内票房电子商务的偶像能够反映不同消费群体的需求。只有主角,也是子角色可以收集比根据优选观众的作用和功能主要角色受欢迎是因为,即使在子人物故事。

埃迪,超级坏的喽罗,从而出现了季节èeugo已经开始八字不合聚集了不少人气。

 

4.回顾过去,角色的故事

 

 

      (Https://youtu.be/IdC5uzrYlrQ大蛇丸下降的原因L)

 

火影忍者故事情节的基本配置是非常简单的。儿童火影忍者支付大津之月月亮女神日,并在忍者村的威胁和世界的成长过程都是和睦的忍者世界。它可以有超过700件部署这个简单的故事提供了以下内容:

召回的扩展会议-1战斗故事再次回忆起以前开发过多达五次几年体现在新的召回和重新部署jeontussin,甚至回忆起与敌人的观众,除了当事人每当回忆战斗的战斗(?)它回顾也有助于重新部署几次,银行出手的利用率,降低生产成本要素。

 

通过召回并增加了角色和子角色的相对密度。通过对大多数字符的故事,回忆起这个故事显示了通过各个对应字符的故事所期望的变化或恶棍(?)之前的变化。 Jeoldaeak和jugido也表明,绝对领先的消息。

 

通过回顾显示动机和想象由八字不合获得现场的故事和记忆的能力的场景通过显示beonoe也主要故事的场景放大客户的满意度。

 

银行投的优势在水è机器人梅沙设计,生老故事人物,情节

 

5.字符正在升级

 

 

火影忍者性格也越来越随着时间的推移与身体一起成长的能力。龙珠,设计能力,也是高达系列,铁人是升级。设计赋予在每一季新能源的发展有很大的帮助。每个赛季的升级版本给出了保证maeniahcheung有很大的帮助。

Turning邮件e卡,ttobot,卡博特,特定季节的建模升级等ROBOCAR聚版

è打开菜单卡有助于扩大的城市,在村里靠山世界,拓展了故事扩展区监护人和新产品的特点上方的另一个号码的故事,以反派角色的优势,扩大客户群和忠诚度,与人的女主人公的成长壮大,品牌在未来的孩子们打开菜单卡吸收了一系列客户kideolteu的

 

6.成长和蓬勃发展

 

火影忍者故事情节的特点已经发展了一段火影忍者形势后裔。在开发每件开发自己的世界观,包括以前的影忍者和不同世代的故事祖先等传奇人物的故事。

è的转动菜单牌的祖先曾在古代朝鲜半岛存在的,乌龟,把菜单卡神机箭等。

è太空探索超级翅膀,甜,太空旅行,火箭

 

7.每天发作

火影忍者还包括每日发作鸭嘴。如果故事情节是情景喜剧的房子形式是怎么回事,一个忍者学校。适合图片漫画,同时开发并汇集有趣jugeona有所减轻沉重的故事情节。

E3D动画使用有些夸大或失真的图像可能难以表达的字符,但2D动画的充分混合或所要求的银行拍摄等停止

 

8.死亡和复活

这符合大多数字符的壮观结束的火影忍者情况展开戏剧性的兴奋。处理之后,根据该故事情节等不同尺寸的复活。要通过这样的人物死了客户满意度最大化,幸存的场景看起来越来越强和复活。

电子摧毁了很好的升级机器人

è变得更强而死亡,如变压器后,鸣,龙珠从神话元件复活。

 

9.消息

 

火影忍者720号法律公告故事yeopyeon是不jeoldaeak。所有数据都是非常重要的。向朋友和友谊的不懈努力外观,进球,帮助其重要性,包含了发展的各种信息,如他们的命运的统一。这并不代表jeoldaeak。故事情节的做法,而他们在鸣结果尊重每个人物的价值观和世界观正在经历团结和平。

E在ttobot和卡博特可以重复出现的机器人水,要求除了战斗的消息的精准投放后,才用一个简单的小人,潜在新客户的难度客户增长的冲突离开。

代还记得E76年机器人跆拳V是跆拳道(机器人,精神),锡机器人(漫画),玛利亚是(女性机器人,勒沃·莱恩),围绕Kaff盖章(外观,复数)的故事仍然是数存在的爱好者。这似乎反映了门还在继续材料跆拳道背景。现在,印有跆拳道=机器人跆拳V.

 

 

总评分)

 


儿童鸣,鸣人与鸣人在学校和朋友,朋友和对手佐助,鸣人父的故事,和平的死亡,比重新夺回了世界上三个鸡蛋爱火影的三个故事更已成为日本领先的动画之一。历史和生产环境,韩国动漫的消费市场仍低于日本。与此内容,分解也有必要建立战略工作计划国际扩张比在韩国的消费市场预期增长全球内容。

 


 


创建者:李Jeonghun


韩国婴儿报纸,代表性新闻


公司nyukoah买家,HALO有限公司小鹰爱好者的支持营销有限公司伊兰角色分割


人物业务流程管理工作和讲座(产业园区,东部妇女发展中心等),性格白纸,撰写成员


After more than 700 awards, Naruto is now evolving into a narrative of Naruto's children.

There are no more than 700 animations in Korea

 

Japan's animation and comic market ecosystem and market size are quite different from Korea.

Nevertheless, animations that grow with the growth of the audience with more than 700 animations are not common. Naruto's various marketing elements include more elements than contents evaluation that can be carried out only with production environment and production cost environment.

 

Some of the feature films in Japan, such as Naruto, which are introduced as comics or anime in Japan, include One Piece, Danggu, Doraemon, Gundam Series, and Dragon Ball.

 

The common feature of these contents is absorbing diverse customer base from elementary school to adult, not children's school.

Originally from the planning, this customer base has been absorbed, and the content is being planned and produced as the content grows with the growth of the customer base. Content that is sustainable along with customer growth plays an important role in customer loyalty and branding. In Korea, there is no content that grows along with customer growth. There is Pororo, which is exposed for a long time, but it is staying in the infant. In this paper, we disassemble Naruto animation. I hope to be a reference for many animation companies.

 

"Naruto" is a comic strip that shows how Naruto Uzumaki, an orphan boy in the village of Ninja village, overcame trials and was serialized for 16 years from September 1999 to July 2015. The comic is about Naruto who is aiming for the strongest ninja hokage, the process of growing into a great ninja by fighting against the crisis of world destruction with friends such as Sasuke and Sakura. It was a typical reeling squad boy comic, but it continued to hit the spot with a consensus among readers of Asia and the Gumi area as well as Japan.

 


The total number of "Naruto" in Japan, which has published 71 volumes, reaches 130 million copies, and related TV comics, animations, and games are produced. In addition, 70 million copies were sold overseas, which was the best selling Japanese comics overseas after the "Dragonball" (200 million copies sold overseas), which was released in 1995.

 

Naruto (current affairs dictionary, Park Moongeok)


 


 

[Naruto decomposition and application elements of domestic animation]

1. Growth Story

The protagonist is not staying in place. Naruto and other characters are all growing. The image changes. This also helps commercialization. From Naruto to Naruto, Naruto, and to marriage. Customers are interested in watching the growth story. Naruto 's growth not only shows the growth process of the protagonist but also curiosity about the future of Naruto in accordance with the growth process. I am curious to induce him to look at the next section.

It is possible to apply mythical elements and mechanics of history and legendary characters such as 李 Yi, Hong Kil Dong, Seung Byeong, and Jeon Woo Chi. contribute

 

2. Myths and Culture

 

 

 

Chakra, ninja, and various mythical materials are applied. The summoning of various monsters and monsters contains enough mechanistic elements. It replaces satisfaction that can not be shown in robot water. Unlike the simple heroic western water, it deforms the Japanese myths appropriately and uses them as materials.

È In Korea, various legends and mythological elements such as Daehangbang, Gyeonghae Army, Gumiho,

È Naver WebToon Helper Season 1 Utilizing Korean myths and contemporary materials such as goblins, post-war worlds,

 

3. Many characters


Photo: http://brownmil.tistory.com/216

 

More than 100 characters appear in Naruto. Do not focus on the hero characters only. Characters that attract more than the main characters through their unique ability and role for many characters reflect the needs of various customers. Each character reflects the various aspects of the modern Japanese people, creating empathy. In addition, I focus on character's ability and personality rather than focus on design. Even though it is a relatively simple image, it emphasizes individuality and is taking advantage of the characters who are not limited by their imagination.

È Many domestic idols are able to reflect the demands of various consumers. This is because not only the main characters but also the sub-characters are preferred, and even the sub-characters can gather more popularity than the main characters according to the roles and functions in the story.

Edie and Super Bad Minnions appear in Pororo as a sub-character and have gained a lot of popularity.

 

4. Past recollections and characters' stories

 

 

      (Https://youtu.be/IdC5uzrYlrQ Orochimaru is fallen ㅣ Reason)

 

Naruto's basic story structure is very simple. As Naruto grows up, we meet Ninja village and Otsu Tsuki Kaguya who threatens the world, and look for peace of ninja world all together. The following elements were able to develop more than 700 simple stories.

Expanding the story by recalling -1 Each time the battle is repeated, the reminiscence of a few years ago is reflected once more, more than 5 times is recalled and developed again into the battle scene. In addition to the reminiscences of the battle parties, It also contributes to the reduction of the production cost by utilizing the bank shot again.

 

It increases the density of opponent characters and sub-characters through recall. Through the story of most of the reminiscences, the stories of each character show the grudge and the change which the character changed before becoming the villain (?). There is also a message that there is no absolute or absolute line.

 

Through the recollection, it shows the scenes, memories and imaginative scenes of the sub-characters' motivational scenes and abilities, and also shows the extraordinary scenes of the basic story, thereby boosting customer satisfaction.

 

È Design and birth of robot mechanic water, previous story of characters, use of bank shot in episode

 

5. Upgraded characters

 

 

Naruto's characters grow along with body growth over time. Dragon Ball, Gundam Series, Iron Man, etc. are also upgraded in design and ability. It is a great source of design source, new product development every season. The upgraded version of each season is very helpful for securing enthusiasts.

È Turning model, upgrade version of seasoning card, Yotobot, CABOT, Robocarpy, etc.

▽ Turning Me Card is expanding story as the main character grows, expanding into cities, towns, villages, world patrols, and district patrols. It contributes to expanding the number of other characters, utilizing new and bad character, expanding customer loyalty and expanding loyalty, Branding with Turning Meadows that absorbed a wide range of customers from children to kidettes in the future

 

6. Growth and prosperity

 

Naruto's story is characterized by Naruto as a descendant of the times. As we develop our own pieces, the story of the previous Hokage and other generations' legends and characters of the fleet will be included in the story.

È Ancestors of Turning Mead Card, Turtle Ship, Turning Mead Card of Shinji Temple, etc.

È Space exploration of Superwings, space travel with rockets

 

7. Everyday episodes

Naruto also includes daily episodes such as Tanggu. The story development of a sitcom style is carried out in a ramen house or a ninja school. Comic images are also developed to lighten or lighten the heavy story.

È In 3D animation, it may be difficult to distort character or exaggerated image, but if necessary, use 2D or stop animation as a bank shot

 

8. Death and Resurrection

For Naruto's dramatic impression, a situation in which a large number of characters meet the majestic end. After that, the story revolves according to the development of the story in the other dimension. It maximizes the customer's impression through the scenes where the characters die and survive, and the stronger they become when they are resurrected.

È Robots that have been destroyed and upgraded even more nicely

È Transformers, Naruto, Dragon Ball, etc. After death, they become stronger by resurrection through mythological factors.

 

9. Messages

 

In Naruto's 720 stories, there is no harm. All the characters are precious. Friendship with friends, the endless efforts toward goals, the importance of helpers, pioneering their destiny, and unity. It does not express absolute evil. This story development method results in Naruto making peace through harmony while respecting the value and world view of each character.

또 Robots and robots need to deliver accurate messages in addition to fighting and battle, and conflicts with simple villains can repeat difficulties in securing new potential customers after customer growth.

È76 years Robot Taekwon V is still remembered as a generation that is remembered mainly in Taekwondo (robot, spirit), tin robot (comic), Mary (woman, humanoid, love line) There are enthusiasts of. This seems to be reflected in the background of Taekwondo. Even today, Taekwondo = Robot Taekwon V is imprinted.

 

 

Overall,

 


Children Naruto, Naruto's school life and friend, friend and sister, Sasuke, Naruto's parents love Naruto's story and death Recovering the peace of the world Naruto has become one of Japan's leading animations with a story of over three generations. The history of Korean animation, production environment, and consumer market are still poor compared to Japan. Rather than expecting consumer market growth in Korea through the decomposition of such content, it is also necessary to establish a strategy for planning works for overseas expansion into global contents.

 


 


Written by Lee Jung Hoon


Korean early childhood newspaper, character news representative


Newco Bayer Co., Ltd. Support Mania Hello Kitty Marketing Co., Ltd. Eland Character Business Division


 

Character Business Management course and lecture (Industrial Complex Industrial Complex, Eastern Women's Development Center, etc.) Character White Paper Writing Committee


700本以上の放送を終えたナルトが今ボールテトラはナルトの子供たちの話で新たに展開されている。

国内には700本以上のアニメーションが、現在まで全くない状態

 

日本のアニメ、漫画市場の生態系と市場規模は韓国と明確に違う。

それにもかかわらず、700本以上を超えるアニメーションを持って買って青磁の成長と一緒に成長しているアニメーションは珍しいない。制作環境と製作費の環境だけを持って行われることができるコンテンツ評価されるよりナルトを製作する様々なマーケティング的要素は、それ以上の様々な要素を含んでいる。

 

国内にナルトのようなマンガやアニメで紹介されている、日本の代表的な長編物はワンピース、クレヨンしんちゃん、ドラえもん、ガンダムシリーズ、ドラゴンボールなどがある。

 

これらのコンテンツの共通点は、幼ではなく、小学校から成人まで、さまざまな顧客層を吸収している。

当初の計画でから、これらの顧客層の吸収に加え顧客層の成長と一緒に成長するコンテンツに企画になって制作される。お客様の成長と一緒に持続性を持つコンテンツは地の顧客の忠誠心とブランディングに非常に重要な働きをする。国内には現在までに、お客様の成長と一緒に成長するコンテンツはありません。長期暴露されたポロロがあるが、幼に留まっている。本紙では、アニメーションナルトを分解してみる。多くのアニメーション企業の参考になることを願う。

 

「ナルト」は忍者の町、葉村の孤児の少年うずまきナルトが試練を乗り越えしながら成長していく過程を描いた漫画で、1999年9月から2015年7月までの16年間連載された。漫画は最強の忍者火影を目指すナルトがサスケ、サクラのような友人と一緒に、世界滅亡の危機に対抗戦いながら偉大な忍者に成長していく過程を含んでいる。典型的な勧善懲悪型の少年漫画だが、日本だけでなく、アジア・欧米圏読者の共感を引き出して着実にヒットした。

 


71冊の単行本が発売された「ナルト」の日本国内累計発行部数は1億3,000万部に達し、関連テレビ用アニメ映画は、劇場版アニメ、ゲームなどが製作されている。また、海外でも7000万部売れたが、これは日本の漫画では、1995年に種間された「ドラゴンボール」(海外販売2億部)以来、海外で最も売れたのだ。

 

[ネイバー知識百科] NARUTO - ナルト - (時事常識辞典、バクムンガク)


 


 

【ナルト分解と国内のアニメーションの適用要素]

1.成長ストーリー

主人公が所定の位置にとどまっていない。ナルトをはじめとする各キャラクターがすべて成長する。イメージが変わる。これは商品化にも役立つ。時間の流れに沿った子供ナルトからの大人のナルト、結婚まで続く。顧客は、成長ストーリーを見ながら興味を感じている。幼いナルトの成長は、単に主人公の成長過程を見せていただけでなく、成長過程に応じて、将来のナルトの姿に好奇心を呼び起こす。気がかりなことを誘発して、次の方を見るように誘導する。

è毅、ホン・ギルドン、義兵、戦友など歴史、伝説の人物の神話的要素とメカニック応用可能、ただ科学メカニックより韓国的伝統や神話適用時のコンテンツの深さが深くなり、顧客層の拡大に容易、幼コンテンツの拡大とグローバル進出に貢献

 

2.神話と文化

 

 

 

チャクラと忍者、そして様々な神話の素材を適用する。様々な妖怪、怪獣たちの召喚はメカニック的な要素を十分に含んでいる。ロボット水で見せてくれないの満足度を取り替える。単純な西洋のヒーロー物とは異なり、日本の神話に出てくる妖怪を適切に変形して素材として活用する。

è国内にはハルバン、天下大将軍、九尾狐、鬼など、様々な伝説や神話的要素活用が可能

èネイバーウェプトゥンヘルポシーズン1お化け、死後の世界、ハルバンなど韓国的神話と現代の素材を活用し

 

3.多数のキャラクター


写真:http://brownmilk.tistory.com/216

 

ナルトには10​​0人以上のキャラクターが登場する。主人公のキャラクターだけに集中していない。多数のキャラクターたちにユニークな能力と役割を使用して、主人公以上の人気を集めるキャラクターは様々な顧客層のニーズを反映する。それぞれの登場人物は、現代の日本の国民の多様な姿を反映して共感を呼び起こしている。また、デザインに集中するよりキャラクターの能力と個性に焦点を当てている。比較的単純なイメージにも個性を強調して想像力が総動員して制限的でないキャラクターたちの姿をよく生かしている。

è国内のアイドルが多数の興行をすることは、様々な消費者層のニーズを反映することができる。メインキャラクターだけでなく、サブキャラクターたちも好む顧客層があるためであり、サブキャラクターであってもストーリーでの役割と機能に応じて、メインキャラクター以上の人気を集めることができる。

èポロロに登場するエディ、スーパーバッドのミニオンズはサブキャラクターで開始し、多くの人気を集めたウゴている。

 

4.過去の回想とキャラクターの事情

 

 

      (https://youtu.be/IdC5uzrYlrQ大蛇丸が落ちㅣ理由)

 

ナルトの基本的なストーリー構成は非常に簡潔である。子供ナルトが成長していく忍者村と世界を脅かす大津つきかぐやと一戦を払って忍者の世界の平和を追求するがすべてである。これらの単純なストーリーを700本以上で展開することができたのは、次のような要素が作用する。

回想でストーリー展開-1回の戦闘するたびに再数年前の回想シーンに反映1回、多くて5回以上の回想に展開し、再戦闘シーンで展開、さらには戦闘当事者の回想以外にも戦闘見物人の回想と敵(?)の回想でも何回の再展開、バンクショットを活用し、製作費の削減要素にも寄与する。

 

回想を通して相手のキャラクターとサブキャラクターの密度を高めてくれる。ほとんどの回想の物語を介して各キャラクターごとの事情を介してキャラクターが悪役(?)に変わる前望ましいか変わるれた事情を示している。絶対悪も絶対リードというメッセージも見せてくれている。

 

回想を通じてサブキャラクターたちのモチベーションシーンや能力を得た事情や思い出や想像のシーンを見せて基本ストーリーの番外場面も見せることで、顧客満足度を高めるせる。

 

èロボットメカ物の設計、誕生、文字の前のストーリー、エピソードからのバンクショットを活用

 

5.アップグレードされたキャラクター

 

 

ナルトのキャラクターは、時間の流れに応じて、身体の成長と一緒に能力も成長する。ドラゴンボール、ガンダムシリーズ、アイアンマンなどもデザインと能力がアップグレードになる。デザインソース、シーズンごとの新商品展開にも大きな助けを与える。各シーズンごとのアップグレード版は、マニア層の確保に大きな助けを与える。

è回転メカード、トボト、カボト、ロボカーポリーなどの季節モデリングアップグレードバージョン

è回転メカードが人物主人公の成長に応じてストーリーの展開、都市、町で、世界の守護は、地球守護としての拡大ストーリーは、別の多数位のキャラクターの拡大と新商品、悪役キャラクターの活用と顧客層の拡大と忠誠心拡大に貢献、今後の児童からキデオルテウまで、さまざまな顧客層を吸収した回転メカードでブランディング

 

6.生育と繁栄

 

ナルトのストーリーの特徴は、ナルトが子孫として時代状況を展開している。各編を展開しながら先に進んだ火影と他の世代の伝説と先代のキャラクターの話までの世界観自体をストーリーに含めて展開する。

è古代韓半島に存在していた回転メカードの先祖、亀甲、神機箭の回転メカードなど

èスーパーウィングスの宇宙探査、ロケットをつけて宇宙旅行

 

7.日常のエピソード

ナルトもおでこのように、日常のエピソードを含んでいる。シットコム形態のストーリー展開は、ラーメン屋や忍者学校で行われる。コミックなイメージも一緒に展開しながら、重いストーリーをやや軽くしたり、興味をプレゼントする。

è3Dアニメでは多少のキャラクターの歪みや誇張された画像表現が困難な場合があるが、必要に応じて2Dまたはストップアニメーションを適切に混合して、バンクショットなどで使用

 

8.死と復活

ナルトの劇的感動のために、多数のキャラクターたちが壮大な最後を迎える状況が展開される。以降の治療、他の次元などのストーリー展開に応じて再復活する。キャラクターたちが死んで生き返るシーンは、復活しつつさらに強まる姿などを通じて顧客感動を最大化させる。

è破壊されたが、さらに素敵にアップグレードされているロボット

èトランス、ナルト、ドラゴンボールなどの死の後、神話的要素を介して再び復活し、さらに強くなる。

 

9.メッセージ

 

ナルトの720編のストーリーの中に絶対悪はない。すべての人物が大事である。友達との友情、目標に向かって絶え間ない努力の様子、支援これらの重要性を、自分の運命を開拓、調和などの様々なメッセージを含んでいる。絶対悪を表現していない。このストーリー展開方式は、各キャラクターが持つ価値と世界観を尊重しながら調和を通じて平和を作っていくナルトに帰結される。

èトボトとカボトでロボット水登場、戦闘のほか、正確なメッセージの伝達が必要とする、単純な悪役との葛藤だけでは、顧客の成長の後離脱し、新規の潜在的な顧客獲得の難しさを繰り返すことができる。

è76年テコンVを今覚えている世代は、テコンドー(ロボット、精神)、缶のロボット(コミック)、メアリー(女性アンドロイド、ラブライン)、キャップ博士(外観、複数)を中心に刻印されたストーリーで、今も多数マニアが存在する。これはテコンドーという継続的な素材を背景に反映されているメインページに見られる。今テコンドー=テコンVに刻印される。

 

 

総評)

 


子供ナルト、ナルトの学校生活や友人、友人であり、ライバルであるサスケ、ナルトを愛したナルトの親の事情と死の平和を取り戻した卵子、世界第3世代以上のストーリーを持つナルトは、日本を代表するアニメーションのいずれかとなった。韓国のアニメの歴史や制作環境、消費市場は、日本に比べてまだ劣悪である。これらのコンテンツの分解を介して韓国内の消費市場の成長を期待するよりは、グローバルコンテンツの海外進出のための作品の企画に戦略を立てることも必要である。

 


 


作成:イ・ジョンフン


韓国幼児新聞、キャラクターニュース代表


(株)ニューコアバイヤー、(株)サポートマニアハローキティマーケティング、(株)イーランドキャラクター事業部


 

キャラクタービジネスマネジメントコース運営や講演(産業団地公団、東、女性発展センターなど)キャラクター白書執筆委員

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